Undersökningar

Vad tycker dina kunder om dig? Genomför du löpande undersökningar för att ta reda på vad de tycker?

Ett superbra sätt att både få reda på vad du skulle kunna vässa i ditt utbud, och att få en ”like” på saker som du gör som dina kunder bara älskar, är att göra regelbundna kundundersökningar.

En felaktig uppfattning är att det är dyrt och svårt. Det är det inte. Men, det är viktigt att utforma din undersökning så att den inte tar för mycket av dina kunders tid och att de upplever att de faktiskt kan påverka något genom att svara.

Som man frågar får man svar

Det viktigaste innan man kör igång en kundundersökning är att ställa sig frågan varför? Varför ska jag göra detta, och vad ska jag använda svaren till?

Om du förstår värdet av att få dina kunders feedback och är beredd att arbeta för att eventuellt skruva på ditt produkt- och tjänsteutbud, så är svaren från en undersökning guld värd för dig och kan hjälpa dig att alltid ligga steget före dina konkurrenter.

Kontakta mig för en diskussion om hur du skulle kunna använda kundundersökningar för att optimera din affärsverksamhet.

WORD BOX AB© 2017

  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle